Wednesday 3 November 2010

Mrkvova polevka s kesu orisky


Velmi neobvykla kombinace, ale prekvapive dobra! Uz dlouho jsem sem nedala zadny recept (varim dokola recepty tady na blogu), az jsem vcera udelala tuto mrkvovu polevku a uvedomila si, ze ji vlastne nemam jeste na blogu.
Recept pochazi od moji polotchyne a je na nasem jidelnicku pevne jiz nekolik let. A velmi rada se s vami podelim :-)

- 1 velka cibule
- 4 velke mrkve
- 2 velke brambory
- zeleninovy bujon
- asi 100g kesu orisku
- maslo (nebo olivovy olej)
- polotucne mleko
- pepr a sul
Ingredience se upravuji dle poctu stravniku a preferovane chuti (vice mrkve, mene brambor... atd) - to, co jsem napsala tady je jen orientacni ;-)

Cibuly nakrajime (vse muze byt na velke kusy) a podusime na masle. Pridame nakrajenou mrkev a brambory a chvili vse podusime. Pak zalijeme vodou (aby pokryla zeleninu, ne vice), pridame bujon a orechy a varime do mekka. Pak vse rozmixujeme (pokud davame i malym detem, tak davat pozor, aby byly orechy dukladne rozmixovane. Ja davam tuto polevku detem uz od asi 10 mesicu) a pridame mleko. Rychle a velmi dobre!

Podavam vetsinou s chlebem focaccia

5 comments:

  1. U nas moc oblibena!! A kdyz se udela hustejsi, tak chutna skoro jako svickova omacka a jime ji s houskovym knedlikem :-)

    Kamco, moc diky za recepty, pridej jeste nejake "detske", nevim, cim mam krmit mimino ;-)

    ReplyDelete
  2. ...já taky děkuji. Zkouším vařit trochu víc po vegeteriánsku a každý dobrý recept je nad zlato (či nad sůl??).

    ReplyDelete
  3. Tady taky jedna milovnice dobrůtek (i bez masa), ráda čte tvoje recepty. Tahle kombinace..pravda..mě docela zaskočila :)

    ReplyDelete
  4. Recept vypadá velmi chutně...určitě vyzkouším, dík

    ReplyDelete
  5. Děkuji za recept, polévku jsem již vařila a byla výborná. Sklidila jsem úspěch. Prosím o další recepty. Děkuji.

    ReplyDelete