Thursday 1 April 2010

Bezhlavy Milanek


On je to tedy beranek... ale Eliska, kdyz byla mala mu rikala Milanek. Tak uz mu to zustalo :-)
O beranka se snazim kazdy rok na Velikonoce. Tentokrat ale jedeme pryc, tak jsem ho upekla uz dnes. Samozrejme jsem pri vyndavani z formy pospichala a je chudak bez hlavy. Jeste, ze mam doma spejle a aspon na fotku vydrzel ;-)
Tentokrat jsem vyzkousela nove testo a je mnamozni. Recept mi poslala mamka odnekud z Vlasty (tak si ho sem dam, abych nezapomnela. Vzdycky totiz najdu nejaky recept, vyzkousim a povede se, ale uz ho znovu nenajdu):

- 200 g hladké či hrubé mouky
- 150 g Hery
- 100 g mletých mandlí
- 90 g cukru
- 2 vejce
- 2 špetky soli
- 4 lžičky prdop
- 4 lžíce mléka
- citr. kůra
- tuk a hr. mouka na vysypání formy

Ceska mouka uz mi dosla, tak jsem na doporuceni kamaradky Ivy z ceskeho klubu koupila polskou - Maka Krupczatka Mazowiecka a dobry!!! Kdyz uz to mam zapsane tady, tak uz to nikdy nezapomenu ;-)

Jeste jsem upekla mazance, jsou trosku spaleny, tak jsem je ani nefotila. Svatky jsou tu pro men v Uk vzdycky trosku 'stresove'. Snazim se tu pect ceske dobroty. Uz 11 let a v posledni dobe se mi zacina darit. Snad to nezakriknu ;-) Chci detem naladit ceskou atmosferu, aby vedely, co 'doma' dealme. Manzel mi vzdycky rika, at to nedelam, kdyz z toho mam takovy stres. Ale jak by tomu mohl chlap rozumet, ze? ;-) Takze se snazim dal a dari se mi cim dal vic. Jsou zatim moje nejlepsi.

2 comments:

  1. Kamčo já mám doma "beránka" Milánka :o))
    A že jsou ty blogy super věc? :o)

    ReplyDelete
  2. Beranek je nadherny a ze ma ma hlavu na spejlich... mu urcite neva. Ani nikomu jinemu. Beztak bude brzo po nem. S tou ceskou moukou... Nevim, jake presne mouky jsou v Anglii. Ale ja treba moc klasickou mouku ani nepouzivam. Pred par lety jsem si koupila mlynek na mleti obili, elektricky, ale mele na principu kamen - kamen. A pred pecenim si proste mouku namelu sama. Kamut, spaldu, amarant, oves ci ovesne vlocky... Je celozrna, vonavoucka, perfektni. Je fakt, ze nekyne tak lehce jak bezna bila, ale to je jedine minus. Ono se vlastne da pak smichat, pul na pul treba. Kdyz nekdo neni na celozrnou zvykly.
    Pekne svatky!

    ReplyDelete